De lessen zijn begonnen! - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Benazir - WaarBenJij.nu De lessen zijn begonnen! - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Benazir - WaarBenJij.nu

De lessen zijn begonnen!

Blijf op de hoogte en volg

15 April 2016 | Duitsland, Bielefeld

Eindelijk zijn de echte lessen begonnen! Wij hadden hiervoor namelijk een cursus een maand lang. Deze cursus was op C1 niveau en je kon er 4 EC's voor krijgen. Dit heb ik gedaan en ook gehaald. De eerste 4 punten zijn dus sowieso al binnen!

De keuze qua vakken is erg breed en wij hebben de mogelijkheid om te kiezen wat wij maar willen. Ik ben deze week naar super veel verschillende lessen gegaan om te kijken wat ik wel en niet leuk vind.

Tot nu toe heb ik besloten om de vakken Russisch, Grammatik, Didaktik en Einführung in der Islam te doen. Dit is tot nu toe het meest interessant.

Omdat veel vakken ook op dezelfde dagen en zelfde tijdstip vallen, kijk ik aankomende week ook nog even bij andere lessen of het mij misschien beter bevalt dan andere vakken. Volgende week kan ik dus definitief een besluit nemen welke vakken ik ga kiezen! Ben erg benieuwd.

Buiten school om is het hier nog steeds leuk. Ik zie mijn nichtjes en tante ook regelmatig. De stad is leuk en het is hier rustig. Ik heb geen last van mensen. De studenten hier zijn ook geen grote feestbeesten waardoor ik s nachts niet zou kunnen slapen gelukkig!

Ik was helaas wel een weekje ziek. Ik had een virus en moest naar het ziekenhuis. Ik kon niks eten of drinken. Ik was alleen maar misselijk en voelde mij helemaal niet goed. Hierdoor had ik wel een aantal lessen tijdens de cursus gemist. Hier had de docente gelukkig wel begrip voor omdat aanwezigheid wel belangrijk was. Ik ben nu gelukkig weer helemaal gezond!

  • 31 Juli 2016 - 19:21

    Simone Groeneveld:

    Wat vervelend dat je ziek bent geweest, ook al was het een tijdje geleden. Denk je eraan dat je genoeg upload, ook reacties geeft op andere blogs en ingaat op het cultuurschokmodel van Pederson? Succes en groet,
    Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bielefeld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2016

Terugkomst :-(

16 Augustus 2016

Verschillen - maar vooral overeenkomsten!

01 Augustus 2016

Toetsen

15 April 2016

De lessen zijn begonnen!

22 Maart 2016

Aankomst

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 3455

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: